מעבר משעון קיץ לחורף…

לפניכם כמה עצות שיכולות להקל את החזרה לשגרה

כמדי שנה אנחנו עוברים משעון הקיץ לשעון חורף. כתוצאה מהשינוי ייתכנו שיבושים בהרגלי השינה/בשגרה, יקיצות במהלך הלילה, התעוררויות מוקדמות בבוקר ועוד. השנה שעון הקיץ מתחלף לשעון החורף בתאריך 31 באוקטובר 2021 בלילה שבין מוצ""ש לראשון מחוגי השעון יזוזו משעה 2:00 לשעה 1:00. ההסתגלות לשעון חורף עבור ילדינו קשה יותר מאשר לנו המבוגרים והם יצטרכו את עזרתנו.

כיצד תקלו על ילדכם ועליכם את המעבר? לפניכם כמה עצות:

במהלך כל השנה אנו מקפידים לשים לב לסימני העייפות של ילדנו, ולהשכיב אותם לישון בזמן. כניסה לשינה ללא עייפות יתר מקלה על ההירדמות ועוזרת לילד להשיג שינה טובה ואיכותית יותר במהלך הלילה. תשומת לב זו חשובה גם בעת הזזת השעון. היות ובשעון חורף החשכה מתחילה בשעה מוקדמת יותר, הקטנטנים לרוב ירגישו שהם עייפים מוקדם יותר. אל תחששו להשכיב את ילדכם לפני השעה הרגילה, זכרו ששינה מביאה לשינה.
בכדי שתוכלו להקל על ילדכם את המעבר לשעון חורף אני ממליצה לאחר את שעת ההשכבה בהדרגה, עד שתגיעו לשעת ההשכבה הקבועה של ילדכם. במוצ"ש, לפני הזזת השעון, אין מה לשנות בשעת ההשכבה, השכיבו את ילדכם לישון בשעה הרגילה בה הם ישנים, נניח 19:30. יום למחרת השעה שבה ילדכם רגיל לישון יהיה בעצם 18:30, השכיבו לישון בין 18:30 ל18:45. בכל יום דחו את שעת השינה ב10-15 דק' נוספות עד שתגיעו לשעת ההשכבה המקורית, אלא אם יש רצון ששכת השינה תשתנה ואז זה הזמן לנצל את התזמון הזה לשם כך.
בוקר נחשב החל משעה 5:00 ולא לפני, גם לא בשעון חורף כאשר ישנם כבר בקרים שהאור עולה לפני השעה 5:00. במידה ולאחר הזזת השעון לשעון חורף ילדכם יתעורר בשעה מוקדמת יותר ממה שהוא רגיל, וזאת לא שעה שאתם מוכנים להתחיל את היום, החזירו את ילדכם לישון כפי שאתם מרדימים, ועשו זאת כפי שהייתם מחזירים לישון בכל שעה אחרת במהלך הלילה. מאוד חשוב שתהיו ברורים במסרים שלכם ושלא יהיה לילדכם רווח מתשומת לב חיובית או שלילית שלכם.
ההתמדה והעיקביות חשובים מאוד, ניתן להיעזר במשפט כמו "עדיין לילה ,חזור לישון" או "עוד לא השעה לקום, גם אני חוזר/ת לישון". לאחר שכבר התחלתם החזרה לשינה חשוב מאוד שתקפידו על הירדמות מלאה. במידה ותתחילו את היום לאחר נסיונות של הרדמה אך ללא שינה ילדכם עלול ללמוד שאם הוא יבכה, ישחק או סתם לוקח לו זמן לחזור לישון בסוף יוותרו לו על החזרה לשינה ובפעם הבאה זה עלול להימשך יותר זמן. בנוסף הוא עלול לעשות זאת גם בהרדמות אחרות ולהתעקש לקבל את מה שהוא רוצה.

זכרו- סבלנות, מסרים ברורים ועיקביות הם חשובים, הקפידו על כך כדי להשלים את המעבר לשעון חורף בצורה הטובה ביותר.