מאמרים שווים מהניוזלטר

תמציות לילה טוב, על פרחי באך ובעיות שינה .


שמי מיכל ואני מטפלת במספר שיטות ברפואה משלימה. אבל לפני הכל אני אמא לילדה מקסימה בת שנה ו-10 חודשים,לאורך שנות הטיפול שלי גיליתי את הקשר בין שינה טובה ותמציות פרחי באך,נשמע לא קשור? בואו להכיר!


נעים להכיר – פרחי באך


מהם פרחי באך?


השיטה פותחה על ידי ד"ר אדוארד באך (1886-1936) רופא בולט בזמנו, חוקר והומיאופת. ב-1930 עזב ד"ר באך את לונדון ויצא לחקור במשך מספר שנים תמציות פרחים בשטחים כפריים באנגליה. ד"ר באך טען שתמציות פרחים מסוימות מובילות לריפוי עצמי, בכך שהן מטהרות את האדם מגורמים רגשיים שליליים המשפיעים לרעה על בריאותו. תמציות פרחי באך מופקות מניצנים, פרחים, שיחים ועצים שאינם רעילים. ד"ר באך האמין שלמצב הנפשי תפקיד חשוב בשמירת הבריאות הפיזית של האדם. ד"ר באך סיווג 38 מצבים נפשיים שונים וייצר מספר תמציות פרחים בהתאמה, מתוכן נשלב בבקבוק תמציות בין 5 ל- 7 תמציות, בהתאמה אישית ובהתאם לצורך.


תמציות פרחי הבאך 100% טבעיות ובטוחות ללקיחה מגיל 0 ועד 120 ללא כל חשש!!


אז מה הקשר בין תמציות פרחי באך ושינה טובה?


תחילה חשוב להדגיש שהשימוש והטיפול בפרחי באך אינו מחליף ייעוץ שינה ובדיקה של אשת מקצוע,פרחי הבאך עובדים על הפן הרגשי הנפשי של הילד משחררים חסימות ופחדים אבל יחד עם זאת חשוב לוודא שיש סדר יום מובנה לילד, טקס שינה והתנהלות נכונה לאורך כל היום .


ולנושא שלנו: כשאומרים פרחי באך הדבר הראשון שעולה בראש הוא ה"רסקיו" שאכן מורכב מתמציות פרחי באך ומטרתו להרגיע אבל מלבד הרגעה לתמציות יש תפקידים חשובים נוספים את תמהיל התמציות נתאים באופן אישי לכל ילד וילד אחרי תשאול מעמיק של ההורה. להלן כמה דוגמאות לסוגי תמציות והעבודה אותן הן מבצעות :


* Walnut – הגנה מדהימה לכל תקופת שינוי ומעבר!


מסייעת להתגבר על מצבים של רגישות יתר בתקופות מעבר בחיים , ומסייע להסתגלות בתקופות של שינויים, למשל במקרה של בעיות שינה בגלל הסתגלות לגן או לביה"ס.


* OLIVE – עייפות מצטברת


במידה והילד לא נרדם בלילה או לחילופין נרדם אך מתעורר הרבה מכיוון שהוא מאוד עייף אחרי מחלה או בגלל שאין לו סדר יום קבוע ומסודר התמצית הזו תאזן את העייפות בגוף ותעזור לו להשלים שעות שינה בצורה נכונה ורצופה.


* MIMULUS –יש לי מפלצת בארון .


תמצית המטפלת בפחדים -אומנם רק מגיל מסוים הילד יכול לשתף אותנו בפחדים שלו אבל מגיל קטן הוא כבר חווה אותם.ילד שקשה לו להיפרד מההורים חווה סיוטי לילה ומתעורר בבכי ייתכן מאוד כי מדובר על פחדים שצפים ועולים בלילה והתמצית הזו משחררת את הפחד.


* s.o.b לשחרור טראומות.


המילה טראומה נתפסת אצלנו תמיד כאירוע מאוד קשה ומטלטל ואכן בחלק מהפעמים זה באמת כך, אך בעיניים של ילד טראומה יכולה להיות גם דברים שבשגרה למשל:נסיעה של האמא לחו"ל "וההעלמות" שלה לכמה ימים. התמצית עוזרת לשחרר את הטראומה ולאזן את המצב הרגשי.


מקרה לדוגמא :


אמא של ירדן (שם בדוי) בת 3 הגיעה אלי לקליניקה כיוון שירדן כבר 4 חודשים לא נרדמת לבד בלילה וגרוע מכך מתעוררת כל כמה זמן בבכי תמרורים וקוראת לאמא . חשוב לציין כי לפני כן הייתה נרדמת בקלות וישנה שנת ישרים . לאחר תשאול מעמיק עלה כי בעיות השינה החלו באותה תקופה בה נולד לירדן אח קטן, וכעת ירדן נאלצה להתחלק בתשומת ליבה של האם מכיוון שתת המודע עולה וצף בלילה ואיתו פחדים וחששות ראינו את השינוי המהותי ביותר בדפוסי השינה של ירדן (אחרי שדשנו קצת בדברים ניתן היה לראות בברור שהיו שינויים נוספים אך המהותי ביותר היה בדפוסי שינה)התאמתי לירדן בקבוק תמציות ויצאנו לדרך,בסיום הבקבוק הראשון היה שיפור משמעותי מאוד ובסיום הבקבוק השני השקט והשינה חזרו לבית המשפחה!


לכל שאלה אשמח לעמוד לרשותכם,


באהבה,


מיכל שרון 050-9872050